13 kroků k hvězdnému profilu na LinkedIn

Hvězdný profil na LinkedIn

Jak napsal Malcolm Gladwell

„Známosti, krátce a dobře, představují zdroj společenské moci, a čím víc známostí máte, tím jste mocnější.“

Profesní fotografie

Nahrajte svoji profesní fotografii. Slovo „profesní“ záměrně píši tučně, jelikož právě fotografie je tím prvním co lidé uvidí. Zapomeňte tedy na fotografie z nějaké oslavy nebo z dovolené na horách, kde jste k nepoznání. Na fotce byste měli být samozřejmě pouze Vy.
Občas se na cizích profilech setkávám s kreslenou ilustrací, kterou bych přenechal pouze profesím grafiků a kreativců, pro ostatní by měly být tabu.

Jedinečný nadpis

Tento nadpis je jakési Motto a mělo by Vás charakterizovat ve 120 znacích. Zobrazení tohoto nadpisu je hned pod jménem.
K vytvoření nadpisu existují dva přístupy. Buď zvolíte popisný (brandový) text např. „Dýchám marketing, žeru PR a chlastám internet“ nebo klíčová přes klíčová slova, tedy např. „Software Developer at Heureka.cz“.

Pracovní zkušenosti

Tento bod nepodceňujte. Vyplňte Vaše pracovní zkušenosti a nezapomeňte uvést období od do. Pokud možno s přesností na měsíce a ne pouze na roky. Uvádějte pouze relevantní pracovní zkušenosti, tedy žádné brigády apod. Sběr hroznů u strýčka na Moravě o prázdninách nikoho zajímat nebude.
Pokud chcete, aby Váš LI profil nahradil Vaše CV, tak by měly zaměstnání navazovat v čase, ale jak již jsem zmínil: méně je někdy více.

Shrnutí

Přidání shrnutí je rychlý a snadný způsob, jak upozornit na své zkušenosti a zájmy. Vedle Jedinečného nadpisu (motta) používá LI také shrnutí ve fulltextu. Můžete využít externích odkazů na Vaše projekty.
Shrnutí zároveň vystihuje Vaši osobnost a mělo by člověka zaujmout natolik, že s Vámi okamžitě naváže spojení nebo ideálně s Vámi bude chtít zajít na kávu.

Profil v cizích jazycích

Pokud stojí a toužíte po zahraničních klientech a obchodních partnerech, tak si přeložte profil do alespoň do anglického jazyka. Možnost však máte do desítek jazyků.

Buďte členy relevantních skupin

Na LinkedIn jsou cca 2 miliony různých skupin. Můžete a měli byste být členy relevantních skupin. Budujte si tak svůj brand a komunikujte s lidmi z oboru. Můžete zde jednoduše propagovat své názory nebo vlastní projekty.
Hlavně zahraniční skupinky mají podle oboru i desítky tisíc členů.

Sdílejte Vaše statusy

Statusy byste měli ideálně sdílet v pracovní dny mezi 11:00 a 15:00 a následně mezi 17:00 a 20:00, tím budete mít zaručené maximální možné zhlédnutí. Zůstanete tím lidem na očích.

Nastavte si neviditelnost

V případě, že koukáte něčí profil, daný člověk to ihned vidí. V případě, že se již po několikáté koukáte na svého budoucího zaměstnavatele nebo kolegu, nemusí to působit zrovna dobře.

Požádejte o doporučení

Doporučení nemusí být mnoho. Proto nežádejte kde koho, ale vždy pouze relevantní osoby v oblasti, ve které chcete do budoucna působit. Aby se doporučení zobrazilo na Vašem profilu, je nutné ho nejprve schválit.
Doporučit lze formou textového zhodnocení, ale také přidání doporučení k Vašim dovednostem.
Tato doporučení Vám mohou pomoci k získání nového pracovního uplatnění, ale také k oslovení Vašeho potencionálního obchodního partnera.

Doporučení – štítky

Získat doporučení skrz štítky je mnohem jednodušší, než textové doporučení od daného člověka, viz. výše. Sami si určíte, jaké dovednosti máte a ty si poskládáte dle důležitostí a preferencí pouhým přetahováním myši.

Upravte si profilovou URL

Upravená profilová URL vypadá mnohem profesionálněji, než změť znaků. Také z pohledu SEO je to velmi důležitý atribut. URL máte umístěnou pod Vaší fotografií. Nastavit si můžete URL pod v sekci Upravit profil pod profilovým obrázkem je URL a napravo odkaz upravit. Níže napravo lze nastavit vlastní adresu URL.

Přidejte vše relevantní

Skvělým pomocníkem vám bude funkce Vylepšit profil vedle editace. Zde přidejte vše relevantní a pro vaši prezentaci důležité. Např. jaké certifikáty držíte, další vzdělání a kurzy související s vaším oborem, dále např. publikace a projekty.

Navazujte spojení

Spojení navazujte se spolupracovníky a lidmi, které jste potkali. Navazovat spojení můžete také s lidmi, kteří Vás zajímají nebo jsou z Vašeho oboru. Takovým lidem doporučuji posílat personalizovanou žádost oproti té předdefinované. Působí to lépe a daný člověk spojení potvrdí pravděpodobněji, když bude vědět o důvodu Vaší žádosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *